Шлях на сайті

Технологія CRISPR-Cas

Метод CRISP  (відкриття 2019 року)

CRISP – це фактично можливість редагування генів, біологічна система для внесення змін до ДНК. Потенційно CRISP може змінити життя всіх і кожного на нашій планеті.   CRISPR — це своєрідна база даних бактерії про контакти із вірусами. Вона подібно до того, як лімфоцити людини зберігають інформацію про контакти з інфекціями, забезпечуючи швидку відповідь імунної системи на потрапляння в організм бактерій чи вірусів, з якими людина вже зустрічалася.      Механізм роботи бактеріального імунітету зводиться до такого: якщо бактерії вдавалося перемогти вірус, вона вбудовувала фрагменти його ДНК у власний геном, формуючи свого роду картотеку вірусів, з якими стикалася раніше.    За допомогою методу вченим вже вдалося повністю знищити вірус герпесу в організмі людини, зрозуміти вроджені причини слабоумства та пояснити, яку роль у вроджених захворюваннях відіграє “темна матерія ДНК”. Також за допомогою технології CRISP вдалося створити штучну людську шкіруСудини в імплантаті успішно з’єдналися з кровоносною системою тварини та почали постачати тканини кров’ю.

Важливого досягнення завдяки CRISPR вдалося досягти й в протираковій терапії, зокрема нова технологія допоможе імунній системі розпізнати та знищити ракові клітини. Метод об’єднує вірусну генну терапію і технологію редагування генів CRISPR.    Автори порівнюють технологію з помаранчевими комбінезонами, як метод “надягає” на пухлинні клітини, аби імунна система змогла їх швидко знайти та знешкодити.

CRISPR-Cas. Революція в редагуванні геному ( частина 1)

CRISPR-Cas. Революція в редагуванні геному ( частина 2)

Технологія  CRISPR/Cas - технологія майбутнього

Технологія редагування геному CRISPR/Cas

Технологією CRISPR/Cas створено швидкий тест на коронавірус

Новий тест може не лише якісно, а й кількісно визначити РНК коронавірусу SARS-CoV-2 у зразку. І все це за п’ять хвилин. Прискорити процес допомогла система CRISPR/Cas, за відкриття якої у 2020 році було присуджено Нобелівську премію з хімії

26 листопада 2018 р. в інтерв’ю агентству Associated Press та в ролику на YouTube  кітайський вчений Хе розповів про народження перших в світі дітей із ембріонів, які були генетично відредаговані за допомогою технології редагування геному CRISPR/Cas.

В США вперше використали CRISPR для лікування тяжкої форми серпоподібноклітинної анемії – однієї з форм спадкової гемолітичної анемії

Генная терапия эмбрионов человека

Редактирование генов у эмбрионов человека впервые провели китайские ученые в 2015 году при помощи системы CRISPR/Cas9. Однако о первом действительно успешном эксперименте сообщили в 2017 году американцы: при помощи технологии CRISPR/Cas9 они исправили мутацию в гене MYBPC3, которая приводит к развитию патологии сердца. При этом удалось избежать побочных эффектов.

Китайцы, правда, не остались в долгу: в 2017 они сообщили о том, что успешно исправили мутацию в гене бета-глобина человеческих эмбрионов, приводящую к развитию анемии. В качестве инструмента для редактирования генома ученые применили «редактор оснований», разработанный на основе системы CRISPR/Cas9 – эта конструкция не разрезает ДНК, а только вносит однонуклеотидную замену в ее последовательность, а значит более безопасна, чем традиционная CRISPR/Cas9.

Нові статті