Шлях на сайті

Кейс -технологія

Суть технології полягає у використанні конкретних ситуацій (випадків, історій, тексти яких називаються «кейсом») для спільного аналізу, обговорення та вироблення рішень). 

 

Кейс являє собою опис конкретної реальної ситуації, підготовленої за певним форматом і призначений для навчання учнів аналізу різних видів інформації, її узагальнення, навичок формулювання проблеми та розробки можливих варіантів її вирішення відповідно до встановлених критеріїв.

Кейсова технологія (метод) навчання - це навчання дією. 

Термін «кейс-метод», «кейс-технологія» в перекладі з англійського «case» означає:

1 – опис конкретної практичної ситуації, методичний прийом навчання за принципом «від типових ситуацій, прикладів - до правил, а не навпаки», передбачає активний метод навчання, який базується на розгляді конкретних (реальних) ситуацій з практики майбутньої діяльності учнів, тобто використання методики ситуаційного навчання «case - study»;

2 – набір спеціально розроблених навчально-методичних матеріалів на різних носіях (друкованих, аудіо-, відео- та електронних матеріалах), виданих учням  для самостійної роботи.

Чим кейс відрізняється від проблемної ситуації?

Кейс не пропонує учням проблему у чистому вигляді, а учасникам навчального процесу потрібно вичленити її з тієї інформації, яка міститься в кейсі.

ВИДИ кейсів

вступний кейс (відомості про наявність проблеми, ситуації, явища; опис меж даного явища);

інформаційний кейс (обсяг знань з певної теми (проблеми), викладений з тим або іншим ступенем детальності);

стратегічний кейс (розвиток вміння аналізувати середу в умовах невизначеності і вирішувати комплексні проблеми з прихованими детермінантами);

дослідний кейс (аналогічний груповим або індивідуальним проектам - результати аналізу деякої ситуації подаються у формі викладу);

тренінговий кейс (спрямований на зміцнення та більш повне освоєння вже використаних раніше інструментів і навичок - логічних і т.ін.).


 

 Технологія роботи з кейсом у навчальному процесі порівняно проста і включає в себе наступні етапи:

- індивідуальна самостійна робота учнів з матеріалами кейса (ідентифікація проблеми, формулювання ключових альтернатив, пропозиція рішення або рекомендованої дії);

-  робота в малих групах за погодженням бачення  ключової проблеми та її вирішення;

- презентація та експертиза результатів малих груп на загальній дискусії (в рамках навчальної групи).

 

Кейс – стадії (Алгоритм роботи з кейсом):

1 крок: сформулюйте одну конкретну проблему і запишіть її.

2 крок: виявіть і запишіть основні причини її виникнення (причини формулюються зі слів «не» і «ні»).

3 крок: проблема переформулюється в мету.

4 крок: причини стають завданнями.

5 крок: для кожного завдання визначається комплекс заходів - кроків щодо її вирішення, для кожного кроку призначаються відповідальні, які підбирають команду для реалізації заходів.

6 крок: відповідальні визначають необхідні матеріальні ресурси та час для виконання заходу

7 крок: для кожного блоку завдань визначається конкретний продукт і критерії ефективності виконання завдання.

 

 

Нові статті

:)

Зображення відсутні

Найпопулярніші